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Produkt zum Begriff Rendering:


  • Digital Lighting and Rendering
    Digital Lighting and Rendering

    Learn the fine art and craft of digital lighting and rendering from an experienced pro whose lighting work you’ve seen in blockbuster films such as Monsters University, Toy Story 3, Up, WALL-E, Ratatouille, and The Incredibles. Jeremy Birn draws on his wealth of industry and teaching experience to provide a thoroughly updated edition of what has become the standard guide to digital lighting and rendering. Using beautiful, full-color examples; a friendly, clear teaching style; and a slew of case studies and tutorials, Jeremy demonstrates how to create strategic lighting for just about any project using any 3D application. By explaining not just how to use various lighting techniques but why, this guide provides the grounding graphics pros need to master Hollywood lighting techniques.•    Learn how to pinpoint problems with your lighting and solve them to produce professional results. •    Break scenes into passes and layers, and convincingly composite 3D models into real-world environments.•    Adopt a linear workflow for more convincing lighting, global illumination, and compositing.•    Apply advanced rendering techniques using subsurface scattering, physically based lighting, caustics, and high dynamic range images.•    Build a bigger bag of tricks by learning “old-school” approaches such as tweaking shadow maps, faking GI with occlusion passes, and other cheats and tricks that save render time.•    Develop realistic materials and shaders, and design and assign detailed texture maps to your models.•    Mimic photographic exposure and cinematography techniques to simulate real-life f-stops, lens breathing, bokeh effects, and Kelvin color temperatures for more photorealistic renderings.•    Learn to light characters and environments in different situations: day or night; natural or artificial lights; indoors or outdoors; and in clear air, thick atmosphere, or under water.•    Understand production pipelines at visual effects and animation studios, and prepare for collaborative work on large lighting teams•    Get the latest insights into industry trends, and how to develop your lighting reel and get a job in an increasingly competitive industry.•    Download many of the 3D scenes used in this book from the author’s website to try texturing, lighting, and compositing on your own

    Preis: 39.58 € | Versand*: 0 €
  • Herbarien: Pflanzensammlungen, botanische Fiktionen und Florilegien – Kunst, Design und botanische Illustration
    Herbarien: Pflanzensammlungen, botanische Fiktionen und Florilegien – Kunst, Design und botanische Illustration

    Dieses originelle und reich illustrierte Herbarium in der Anmutung eines Sammelbandes präsentiert eine besondere Auswahl botanischer Darstellungen aus Design, Illustration und Kunst. Die Techniken reichen von der Malerei über Zeichnung und Lithografie bis zur Fotografie und Collage. Beginnend mit antiken Herbarien kommentiert Domitilla Dardi, Professorin für Design und Museumskuratorin am MAXXI in Rom, eine Reihe von künstlerischen, fantastischen, grafischen und multimedialen Herbarien bis in die heutige Zeit. Dieser außergewöhnliche Band besticht auch durch seine moderne Gestaltung und seine besondere Ausstattung mit sichtbarem Buchrücken. So entsteht ein einzigartiger Überblick, der sowohl Kunst- als auch Botanik-, Design- und Modeinteressierte begeistert.DOMITILLA DARDI (*1970) ist Historikerin und freie Kuratorin für Design. Seit 2007 arbeitet sie mit dem MAXXI Museum in Rom zusammen, für das sie von 2010 bis 2023 mehr als zwanzig Ausstellungen kuratierte. 2019 war sie Mitbegründerin der Designmesse EDIT Napoli, als deren Kuratorin sie fungiert. Von 2003 bis 2007 lehrte sie an der Fakultät für Architektur in Ascoli Piceno und war Gastprofessorin anverschiedenen Einrichtungen, darunter die Universidad de Navarra in Pamplona, die Accademia Abadir in Catania und das MADE-Programm in Syrakus. Seit 2007 ist sie zudem Dozentin am IED in Rom.

    Preis: 54 € | Versand*: 0 €
  • Real-Time 3D Rendering with DirectX and HLSL: A Practical Guide to Graphics Programming
    Real-Time 3D Rendering with DirectX and HLSL: A Practical Guide to Graphics Programming

    Get Started Quickly with DirectX 3D Programming: No 3D Experience NeededThis step-by-step text demystifies modern graphics programming so you can quickly start writing professional code with DirectX and HLSL. Expert graphics instructor Paul Varcholik starts with the basics: a tour of the Direct3D graphics pipeline, a 3D math primer, and an introduction to the best tools and support libraries.Next, you’ll discover shader authoring with HLSL. You’ll implement basic lighting models, including ambient lighting, diffuse lighting, and specular highlighting. You’ll write shaders to support point lights, spotlights, environment mapping, fog, color blending, normal mapping, and more. Then you’ll employ C++ and the Direct3D API to develop a robust, extensible rendering engine. You’ll learn about virtual cameras, loading and rendering 3D models, mouse and keyboard input, and you’ll create a flexible effect and material system to integrate your shaders.Finally, you’ll extend your graphics knowledge with more advanced material, including post-processing techniques for color filtering, Gaussian blurring, bloom, and distortion mapping. You’ll develop shaders for casting shadows, work with geometry and tessellation shaders, and implement a complete skeletal animation system for importing and rendering animated models.You don’t need any experience with 3D graphics or the associated math: Everything’s taught hands-on, and all graphics-specific code is fully explained. Coverage includes•    The Direct3D API and graphics pipeline•    A 3D math primer: vectors, matrices, coordinate systems, transformations, and the DirectX Math library•    Free and low-cost tools for authoring, debugging, and profiling shaders•    Extensive treatment of HLSL shader authoring•    Development of a C++ rendering engine•    Cameras, 3D models, materials, and lighting•    Post-processing effects •    Device input, component-based architecture, and software services•    Shadow mapping, depth maps, and projective texture mapping•    Skeletal animation•    Geometry and tessellation shaders•    Survey of rendering optimization, global illumination, compute shaders, deferred shading, and data-driven engine architecture

    Preis: 29.95 € | Versand*: 0 €
  • PELADN RTX 3060 Graphics Card 12GB GDDR6 8Pin 192bits 170W PCI Express 40 3DP 1HDMI Dualfan for Gaming Design Rendering
    PELADN RTX 3060 Graphics Card 12GB GDDR6 8Pin 192bits 170W PCI Express 40 3DP 1HDMI Dualfan for Gaming Design Rendering

    PELADN RTX 3060 Graphics Card 12GB GDDR6 8Pin 192bits 170W PCI Express 40 3DP 1HDMI Dualfan for Gaming Design Rendering

    Preis: 339.00 € | Versand*: 0.00 €
  • Ist die GPU-CPU-Rendering-Kombination langsamer als nur GPU-Rendering?

    Es hängt von verschiedenen Faktoren ab. In einigen Fällen kann die Kombination von GPU- und CPU-Rendering langsamer sein als nur GPU-Rendering, da die CPU möglicherweise nicht so leistungsstark ist wie die GPU. In anderen Fällen kann die Kombination jedoch schneller sein, da die CPU bestimmte Aufgaben effizienter erledigen kann als die GPU. Es kommt also darauf an, wie gut die beiden Komponenten zusammenarbeiten und wie gut die Software optimiert ist.

  • Wie deaktiviere ich den Software-Rendering-Modus in Linux Mint?

    Um den Software-Rendering-Modus in Linux Mint zu deaktivieren, öffne das Menü und suche nach "NVIDIA X Server Settings". Öffne das Programm und gehe zu "X Server Display Configuration". Dort solltest du eine Option namens "Enable software rendering" finden. Deaktiviere diese Option und starte deinen Computer neu, um den Software-Rendering-Modus zu deaktivieren.

  • Was wird beim Rendering genutzt?

    Beim Rendering wird Software verwendet, um 3D-Modelle oder Szenen in eine 2D-Bild oder -Animation umzuwandeln. Dabei werden verschiedene Techniken wie Beleuchtung, Schattierung und Texturierung angewendet, um ein realistisches oder stilisiertes Endergebnis zu erzielen. Rendering wird in vielen Bereichen wie Filmproduktion, Architektur, Videospielen und Visualisierung eingesetzt.

  • Was ist die Rendering-Qualität?

    Die Rendering-Qualität bezieht sich auf die visuelle Darstellung von Grafiken, Bildern oder Videos. Sie beschreibt, wie detailliert, realistisch und hochwertig die gerenderten Inhalte sind. Eine hohe Rendering-Qualität bedeutet, dass die Darstellung sehr präzise und ansprechend ist, während eine niedrige Qualität auf Unschärfe, Pixelierung oder andere visuelle Mängel hinweist.

Ähnliche Suchbegriffe für Rendering:


  • 3D Hausplaner Software Home [Digital]
    3D Hausplaner Software Home [Digital]

    Machen Sie mit der 3D CAD Software den Traum von Ihrem Haus wahr... Würden Sie nicht auch gerne Ihr zukünftiges Zuhause selbst planen und gestalten und vorab bereits einen Blick in Ihr Haus werfen... Dann werden Sie lieben, dass unsere Architektur Software Ihnen all das ermöglicht. Kinderleicht werden Sie Ihren Traum vom Eigenheim planen und Schritt für Schritt visualisieren. So können Sie nicht nur Ihr Haus, sondern auch das Grundstück, die Wohnung und die Inneneinrichtung detailliert zeichnen und sich alles im Programm alles in 3D anschauen. So fühlt es sich an, wie als wären Sie bereits dort gewesen! Ihre Vorteile im Überblick: ✔Genauigkeit bis in kleinste Detail ✔gleichzeitige Planung von mehreren Projekten ✔maßgenaue Ein- und Ausgabe für Grundrisse ✔Professionell und perfekt für die Weitergabe an Dritte ✔Echtzeitvisualisierung und Detailtiefe Wer wir sind: Als Gründer der 3D Hausplaner legen wir besonders viel Wert auf die Zufriedenheit unserer Kunden. Weil wir als erfahrene Architekten wissen, wie schwierig es ist, sein eigenes Haus ohne Vorkenntnisse und auch ohne Hilfe zu designen, bieten wir Ihnen mit dieser Software eine unglaubliche Chance. Mit viel Herzblut und Leidenschaft haben wir diese Software kreiert, damit Sie allen Schwierigkeiten einer Hausplanung aus dem Weg gehen und sich auf das Positive konzentrieren können: dem Design, der Einrichtung und der Visualisierung. Um Ihnen ein bestmögliches Kauferlebnis zu garantieren, achten wir darauf, dass unsere Kunden im Mittelpunkt stehen und mit dem besten Service zusammenarbeiten, den es nur gibt! Kaufen Sie noch heute die Software und setzen Sie direkt Ihren Traum eines perfekten Hauses in die Realität um.

    Preis: 49.00 € | Versand*: 0.00 €
  • Launching a Design for Trustworthy Software (DFTS) Initiative (Digital Short Cut)
    Launching a Design for Trustworthy Software (DFTS) Initiative (Digital Short Cut)

    This short cut is a reproduction of Chapter 21 of the book Design for Trustworthy Software (DFTS) and is a sequel to Chapters 2, 5, and 20. The Plan, Implement, Control, and Secure (PICS) implementation framework is revisited and its four phases are examined in turn. Building organization-wide competencies to launch and sustain a DFTS initiative is emphasized.The short cut begins with a review of various planning activities and a summary of deliverables. This is followed by a detailed presentation of the two implementation steps that deal with establishing overall learning objectives, designing and customizing learning curricula, providing training for support personnel and Black Belts and Master Black Belts, and the ensuing application of such learning to an actual software development project. Next is a discussion of monitoring and control mechanisms including self-appraisal, successive appraisal, and review of work carried out to date with the customers. This is followed by a discussion of Simon's Levers of Control, namely, belief systems, boundary systems, diagnostic control systems, and interactive control systems, and of important issues related to internal control systems to ensure integrity of data used in strategic control systems. Finally, operational controls involving feedback control systems and project management is presented.A case study of GE's Operating System is introduced as a vehicle to launch a new initiative and enrich it through several yearly cycles. Another case study presents Tata Consultancy Services' quality initiatives and their integration. A brief discussion of application in small software firms and e-cottages is provided. The chapter ends with a brief discussion of the future course of a DFTS initiative.This short cut can be used either as a methodology in deploying the DFTS initiative or as a standalone presentation on launching major organizational initiatives.This short cut should be of interest to software and quality professionals. In particular, it should be of value to the CMMI, Six Sigma, and DFSS communities worldwide, especially those who have acquired or plan to acquire Green Belt, Black Belt, Master Black Belt, or similar competencies in various quality management disciplines. It should also be useful resource for students and academic of various programs at senior undergraduate and graduate levels, and for those preparing for American Society for Quality's (ASQ) Certified Software Quality Engineer (CSQE) examination.What This Short Cut Covers 3Introduction 4DFTS and the PICS Framework 5Plan 6Implement 7Control 16Secure 27Application in Small Software Firms and e-Cottages 36What's Next? 37Key Points 37Additional Resources 40Internet Exercises 40Review Questions 41Discussion Questions 41Endnotes 42What's in the Book Design for Trustworthy Software 44About the Authors 49The Design for Trustworthy Software Digital Short Cut Compilation 50

    Preis: 7.48 € | Versand*: 0 €
  • Code: The Hidden Language of Computer Hardware and Software
    Code: The Hidden Language of Computer Hardware and Software

    The classic guide to how computers work, updated with new chapters and interactive graphics"For me, Code was a revelation. It was the first book about programming that spoke to me. It started with a story, and it built up, layer by layer, analogy by analogy, until I understood not just the Code, but the System. Code is a book that is as much about Systems Thinking and abstractions as it is about code and programming. Code teaches us how many unseen layers there are between the computer systems that we as users look at every day and the magical silicon rocks that we infused with lightning and taught to think."- Scott Hanselman, Partner Program Director, Microsoft, and host of HanselminutesComputers are everywhere, most obviously in our laptops and smartphones, but also our cars, televisions, microwave ovens, alarm clocks, robot vacuum cleaners, and other smart appliances. Have you ever wondered what goes on inside these devices to make our lives easier but occasionally more infuriating?For more than 20 years, readers have delighted in Charles Petzold's illuminating story of the secret inner life of computers, and now he has revised it for this new age of computing. Cleverly illustrated and easy to understand, this is the book that cracks the mystery. You'll discover what flashlights, black cats, seesaws, and the ride of Paul Revere can teach you about computing, and how human ingenuity and our compulsion to communicate have shaped every electronic device we use. This new expanded edition explores more deeply the bit-by-bit and gate-by-gate construction of the heart of every smart device, the central processing unit that combines the simplest of basic operations to perform the most complex of feats. Petzold's companion website, CodeHiddenLanguage.com, uses animated graphics of key circuits in the book to make computers even easier to comprehend. In addition to substantially revised and updated content, new chapters include:Chapter 18:  Let's Build a Clock!Chapter 21:  The Arithmetic Logic UnitChapter 22:  Registers and BussesChapter 23:  CPU Control SignalsChapter 24:  Jumps, Loops, and CallsChapter 28: The World BrainFrom the simple ticking of clocks to the worldwide hum of the internet, Code reveals the essence of the digital revolution.

    Preis: 28.88 € | Versand*: 0 €
  • Digital Lighting and Rendering
    Digital Lighting and Rendering

    Learn the fine art and craft of digital lighting and rendering from an experienced pro whose lighting work you’ve seen in blockbuster films such as Monsters University, Toy Story 3, Up, WALL-E, Ratatouille, and The Incredibles. Jeremy Birn draws on his wealth of industry and teaching experience to provide a thoroughly updated edition of what has become the standard guide to digital lighting and rendering. Using beautiful, full-color examples; a friendly, clear teaching style; and a slew of case studies and tutorials, Jeremy demonstrates how to create strategic lighting for just about any project using any 3D application. By explaining not just how to use various lighting techniques but why, this guide provides the grounding graphics pros need to master Hollywood lighting techniques.•    Learn how to pinpoint problems with your lighting and solve them to produce professional results. •    Break scenes into passes and layers, and convincingly composite 3D models into real-world environments.•    Adopt a linear workflow for more convincing lighting, global illumination, and compositing.•    Apply advanced rendering techniques using subsurface scattering, physically based lighting, caustics, and high dynamic range images.•    Build a bigger bag of tricks by learning “old-school” approaches such as tweaking shadow maps, faking GI with occlusion passes, and other cheats and tricks that save render time.•    Develop realistic materials and shaders, and design and assign detailed texture maps to your models.•    Mimic photographic exposure and cinematography techniques to simulate real-life f-stops, lens breathing, bokeh effects, and Kelvin color temperatures for more photorealistic renderings.•    Learn to light characters and environments in different situations: day or night; natural or artificial lights; indoors or outdoors; and in clear air, thick atmosphere, or under water.•    Understand production pipelines at visual effects and animation studios, and prepare for collaborative work on large lighting teams•    Get the latest insights into industry trends, and how to develop your lighting reel and get a job in an increasingly competitive industry.•    Download many of the 3D scenes used in this book from the author’s website to try texturing, lighting, and compositing on your own

    Preis: 29.95 € | Versand*: 0 €
  • Ist das Rendering in Blender violett?

    Nein, das Rendering in Blender ist standardmäßig nicht violett. Die Farbe des Renderings hängt von den Materialien, Beleuchtungseinstellungen und anderen Faktoren ab, die in der Szene festgelegt sind. Wenn das Rendering violett erscheint, könnte dies auf eine falsche Farbeinstellung oder einen Fehler in der Szene hinweisen.

  • Was ist Multicore-Rendering bei Spielen?

    Multicore-Rendering ist eine Technologie, die es Spielen ermöglicht, die Rechenleistung mehrerer CPU-Kerne zu nutzen. Dadurch können Spiele schneller und flüssiger laufen, da die Aufgaben auf mehrere Kerne verteilt werden können. Dies führt zu einer besseren Leistung und einer verbesserten Grafikqualität.

  • Warum stürzt Blender beim GPU-Rendering ab?

    Es gibt verschiedene mögliche Gründe, warum Blender beim GPU-Rendering abstürzen kann. Ein Grund könnte ein Problem mit den Treibern der Grafikkarte sein, die nicht mit der aktuellen Version von Blender kompatibel sind. Ein weiterer Grund könnte eine Überhitzung der Grafikkarte sein, insbesondere wenn sie über längere Zeit unter hoher Last arbeitet. Es ist auch möglich, dass der Computer nicht über ausreichend RAM oder eine ausreichende Stromversorgung verfügt, um das GPU-Rendering erfolgreich durchzuführen.

  • Welches Programm eignet sich für 3D-Rendering?

    Ein beliebtes Programm für 3D-Rendering ist Autodesk Maya. Es bietet eine Vielzahl von Funktionen und Werkzeugen für die Erstellung und Bearbeitung von 3D-Modellen und -Animationen. Ein weiteres bekanntes Programm ist Blender, das kostenlos erhältlich ist und ebenfalls leistungsstarke Rendering-Funktionen bietet.

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